El repte de ser professor universitari a Catalunya

La carrera acadèmica exigeix anys de formació, recerca i paciència per accedir a la docència universitària

A Catalunya, la carrera per arribar a ser docent universitari és una de les més exigents i prolongades. L’itinerari pot estendre’s més d’una dècada entre estudis, recerca i acreditacions. La professora investigadora en Didàctica de la Lingüística i la Literatura a la Universitat Autònoma de Barcelona, Emilee Sarah Moore de Luca, explica que hi ha “dos camins una mica marcats”: el del professorat associat i el del que aposta per una trajectòria estrictament acadèmica. “Aquest camí és llarg. Si el doctorat té una durada mínima de tres anys, abans cal haver cursat un màster de recerca i un grau. Un cop tens el títol de doctor, normalment fas un projecte postdoctoral o t’incorpores com a investigador postdoc en algun projecte de recerca.” Ser professor universitari requereix vocació, paciència i un compromís constant amb la recerca. Tot i que el reconeixement social sovint no és proporcional a l’esforç, el futur de la universitat continua depenent d’aquests professionals.

Entrevistats: 

  • Emilee Sarah Moore de Luca, professora investigadora en didàctica de la Lingüística i Literatura a la UAB
  • Dolors Masats, directora del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials de la UAB
  • Xavier Fontich, coordinador de pràctiques del Grau d’Educació Primària de la UAB
  • Diego, estudiant de doctorat en Educació a la UAB

Contingut:

Vídeo editat veu off 4k  + redactat/transcripció + vídeo brut RAW 4k

71,39 

MEtadatos

Informació addicional

Lloc

Universitat Autònoma de Barcelona

Durada

Vídeo editat veu off 4k: 05.17 min
Vídeo brut RAW 4k: 05.32 min

Resolució

4k UHDV 3.840×2.160 px

Idioma

Català

Categorías:
Autor:

Temes Relacionats